Asosiy/ Muvaffaqiyat sirlari/ Aybdorlik hissi haqida

O'zini aybdor his qilishdan nima foyda?

Bu har doim ovozli yoki yashirin fikrdan boshlanadi: men aybsizman yoki men aybdorman. Qarama-qarshi ikkita fikr bor edi, ammo ular bir xil kayfiyatda tug'ilib, bir xil natijaga - aybdorlik tuyg'usiga olib keladi.

Agar siz eng baland osmono'par binoga ko'tarilib, u erdan yurak bilan baqirgan bo'lsangiz ham, sizni aybdorlik hissi qiynaydi: BU MEN EMAS !!! Bu mening aybim emas, mening aybim yo'q, men u erda bo'lmagan edim, keyinroq keldim, hech qaerga kelmadim, hatto xayolimga ham keltirmadim, barchangiz bilasizki, bu mening uslubim emas, men bunday narsaga qodir emas ... Ha - aha, gapiring, gapiring, lekin hamma bu siz ekanligingizni biladi. O'zingizni himoya qilishda qanchalik g'azab bilan gapirsangiz, shunchalik balandroq baqirasiz, ehtimol siz allaqachon yig'laysiz va o'zingizni ko'kragingizga urasiz, atrofdagilar shunchalik ishonishadiki, bu provokatsiya, muvaffaqiyatsizlik, xato, gunoh sizning qo'l ishingiz. Bilasizmi nima uchun? Chunki siz shunday qaror qildingiz.

Asossiz aybdorlik hissi bizning boshimizda paydo bo'ladigan eng ahmoqona tuyg'u.

O'zingizni aybdor his qilish hissi hozirda faqat bitta sabab bilan paydo bo'lgan - boshqalar buni siz qildim deb o'ylashlariga aminsiz. Albatta, siz bunga hech qanday aloqangiz yo'q, siz haqiqatan ham jinoyat sodir bo'lgan joydan uzoq edingiz, siz haqiqatan ham ushbu kompaniyada, Serezha, Maksim va Tatyana Ivanovnalarda gol urishingiz kerak edi. Siz bu diktantni nusxa ko'chirmadingiz, boshqalarning g'oyalarini o'g'irlamadingiz va birovning erini olib ketmadingiz. Bunday vaziyatda siz aybdor emassiz. Bu aslida mening aybim emas. Ammo, mana bu paradoks, boshqalarning fikri boshqacha ekaniga aminsiz. Siz o'zingizni ular boshqacha fikrda, sizning aybsizligingizga ishonmasliklariga ishontirdingiz. Shuning uchun aybdorlik hissi. Ahmoq, to'g'rimi? Bu bizning boshimizdan tug'ilgan eng ahmoqona tuyg'u. Ammo u erda. Biz tomondan tug'ilgan va bizga og'riq keltiradigan narsa - u mavjud. Uning og'zini yopmoqchimisiz? Kel harakat qilib ko `Ramiz.

Birinchidan, siz boshqalarga qaramasdan yashashni qandaydir tarzda o'rganishingiz kerak. Bu oson emas, lekin siz hali ham sinab ko'rishingiz mumkin. Faqat tajriba uchun. Masalan, oynaga o'ting, o'zingizga jilmayib yoki hayratlanmasdan qattiq qarab, ya'ni qattiq va o'zingizga ayting: boshqalar menga gol urishsin. Buni yana bir marta takrorlang. Va bundan keyin ham. Endi tinglang: nima qilsangiz ham, atrofingizdagi odamlar siz ularni tark etganingizdan 15 soniyadan keyin buni unutishadi. Hech kim sizning boshingiz bilan siz bilan yugurmaydi, hech kim siz haqingizda obsesif fikr bilan yashamaydi, bolam. Albatta, ba'zida men boshqacha bo'lishini xohlardim, lekin hech narsa qilish mumkin emas. Xo'sh, endi siz e'tiroz bildirishingiz mumkin: suyaklarni qanday yuvish kerak, chunki bu bizning asosiy energiya almashinuvimizmi? Va keyin roziman. Ular suyaklaringizni hayajon bilan yuvishadi, ammo bu faqat sizning aybsizligingizni tasdiqlovchi faktlar paydo bo'lguncha. Va bunday dalillar, agar siz haqiqatan ham aybsiz bo'lsangiz, albatta paydo bo'ladi. Va bu faktlar darhol g'iybat va bo'sh g'iybatni sevuvchilarga og'zini yopadi. Shunday qilib, siz faqat sabr-toqatli bo'lishingiz kerak. Buning hammasi shuni anglatadiki, sizning boshqa odamlarning fikrlariga nisbatan aybdorlik hissi, ular aytadiki, ular hali ham sizning aybingiz bor deb o'ylashadi, asossiz. Ildizsiz tuyg'u shunday deyishi mumkin.

Ayb sizning ustozingiz bo'lganda

Agar siz aybdor bo'lsangiz, bu boshqa masala. Siz ham ayb bilan qoplanasiz. Olimlar qaysi aybdorlik hissi yanada qattiqroq va kuchliroq ekanligini aniqlay olmadilar - aybdor bo'lganingizda yoki aybsiz bo'lganingizda. Ammo ikkinchisi bilan biz allaqachon biron bir narsani aniqladik, keling, oyoqlarimiz ostidagi er bilan his qilishni boshlaymiz.

Yaqinda men konstruktiv fikrni o'qidim: biz qilingan yoki qilinmagan narsadan pushaymon bo'lmasdan ilojimiz yo'q, aks holda u holda qanday o'zgaramiz? Bu fikr meni yelkamdan oldi va qattiq silkitdi. Qanday bo'layapti, deb o'yladim, chunki men o'zim hammaga maslahat beraman: o'tmishdan pushaymon bo'lma, hamma narsa tugadi, hech narsa qaytarilmaydi, nima bo'lganiga yoki nima bo'lmaganiga afsuslanma, shuning uchun shunday bo'lishi kerak. Ammo yo'q, shunchaki afsuslanish kerak ekan. Faqat vaziyatlar haqida emas, balki ulardagi namoyishlaringiz uchun afsuslaning. Aks holda, keyin qanday o'zgaramiz? Xuddi shu narsa aybdorlik tuyg'ulariga ham tegishli. Masalan, Maykl Roachning yana bir fikri: "Tibet tilida aybdorlik uchun so'z yo'q. Eng yaqin so'z "ishlarni boshqacha yo'l bilan qilishga qaror qilishiga olib keladigan oqilona pushaymonlik" degan ma'noni anglatadi. Va menga bu ta'rif ko'proq yoqadi.

O'zingizning xatolaringiz ustida ishlasangizgina, o'zingizni tan olsangiz aybdorlik hissi konstruktiv bo'lishi mumkin: ha, bu mening aybim edi, men buni e'tiborsiz qoldirdim, qilmadim, qo'yib yuboring. Agar siz ushbu vaziyatda siz yaxshiroq ish qilishingiz mumkin edi, ammo buni qilmagan bo'lsangiz (qasddan yoki tasodifan). Konstruktiv va foydali aybdorlik tuyg'usi uchun eng muhimi halol, ichki e'tirofdir. Biror kishi sizni og'zingiz bilan tiqib qo'ygani uchun emas, balki o'zingizning fikringizga shunday deyishingiz uchun: ha, bu men edim. Faqatgina o'zingizni aybdor deb bilsangiz, siz ishlashni boshlashingiz mumkin. Shundagina u kelajakda boshqacha harakat qilishni o'rgatadi.

Ehtimol, o'zingizni aybdorlik hissi sizning xatti-harakatlaringizga yoki ba'zi bir holatlarga e'tibor qaratishingiz uchun paydo bo'lgan. Uning yoniga qaytib, aynan nimani kemirayotgani haqida o'ylang: ehtimol siz birovga keskin javob berdingiz, nimanidir sog'indingiz, nimanidir yashirdingiz. Ayb tuyg'usini qo'zg'atish orqali miyangiz aniq nimani qabul qilganligi haqida o'ylab ko'ring. O'zingizni himoya qilmasdan va chiriyotgan holda, ushbu vaziyatni halol tahlil qilishga harakat qiling. Agar biror narsani tuzatish imkoniyati bo'lsa, uni bajaring, agar vaqt allaqachon yo'qolgan bo'lsa - davom eting. Aybdorlik hissi vaziyatning ko'rsatkichidir. Bu allaqachon sodir bo'lgan muayyan vaziyatga munosabat sifatida paydo bo'ladi, u allaqachon o'tmishda bo'lgan, ammo siz hozir bunga munosabat bildirdingiz. Vaziyat ilgari sodir bo'lganligi va endi uni tuzatib bo'lmaydiganligi, bu bizga o'rganish uchun berilganligini anglatadi. U bilan birga yugurmang, balki o'rganing va qo'yib yuboring.

Va oxirgi narsa. Bu juda yaxshi, biz ideal dunyoda yashamaymiz va bizni to'liq mukammal odamlar o'rab olmaydilar. Aks holda, biz qanchalik zerikishimizni tasavvur qiling. Ammo biz nomukammalmiz, shuning uchun adashishimiz mumkin. Xatolarga yo'l qo'ying, qoqiling, ularga aqlan qaytib keling, xulosalar chiqaring, o'rganing va davom eting. Axir bu rivojlanish va o'sishdir. Va bu ishda sizning aybingizni his qilish (va boshqalar nima deb o'ylashidan qo'rqmaslik uchun) vakolatli murabbiydir. Uning bilimlaridan faqat shu tarzda foydalaning.

O'xshash maqolalar